28 Temmuz 2017 Cuma

HARBİYE AÇIK HAVA KONSERLERİ / SILA

Yaklaşık iki yıl aradan sonra ilk defa harbiye konserleri sayfasını gezmeye başladım. Malumunuz hamilelik doğum falan derken tüm kültürel etkinliklerden çok çok uzak kaldım. Hala da sinemaya tiyatroya sadece el sallayabiliyorum. ( Çalışan anne olunca bebeğimi bu tür etkinlikler için bırakacağım düşüncesi bile adamı vicdan azabından öldürüyor çünkü !!! )
Neyse kalbimin sesini dinleyip geçen yıl ben lohusalıktan geberirken tarkan konserinden bana bir sürü video gönderip kanser eden kız kardeşlerimle Sıla konserine gitmeye karar verdim. Çünkü pek çok sevgili eşim Sıla'yı sevmiyormuş. Onu ve bebeğimi evde bıraktım ama ağlamamaya çalışarak :D ( The Analık !)
Sonrası bir rahatlama ve Harbiyeye Varış. Malumunuz Sıla Konser biletleri baya bir tuzlu biz de 125 TL 'lik biletlerden alıp arka bölümdeki yerlerimize paşa paşa oturduk. Ve başladık Konseri beklemeye. O bekleme anını seviyorum. Etrafında koşuşturan insanlar yer göstericileri kahve su satıcıları. Zaten bir yere geç kalma düşüncesine tahammülüm yok. Konser başladıktan sonra elini kolunu sallaya sallaya gelen insanlara da hayretle bakıyorum (Kardeşim o kadar para vermişsin biraz acele et değil mi ama ) !!!
Neyse önce bir sunucu bu gecenin harika geçeceğini yaklaşık 35 şarkı dinleyeceğimizi söyleyince daha bir kurulduk yerimize. İşte o kırmızı kadife perdelerin açılma anı...
Sıla ve ayrılmaz ikilisi Efe Bahadır... Sadece ikisi bir gitar ve iki koltuk harika bir şarkı... Üniversite zamanından hayaller imiş birlikte evde şarkı söyler gibi Harbiye de şarkı söylemek... Ama Harbiye tıklım tıklım her sanatçıya nasip olmaz orayı öyle doldurmak. Ben gururlandım oturduğum yerde... Böyle bir açılış fikri çok şahane bence.
Sıla konserini üç bölüme ayırmış. İlk bölümde prensesler gibi süzüldü sahnede en güzel parçalarını söyledi. Her parçada ayrı bir mest olduk. Bazı sanatçılar sahnede konuşmayı da çok seviyor ama Sıla öyle değildi. Bir kaç küçük not bir kaç anı bu kadar sıkmadan insanları... Bence en güzeli de bu insanlar oraya daha çok müzik dinlemeye gidiyor çünkü.


Daha sonra bir küçük ara ve 2. bölüm bizlerle... Sıla bu sefer çok güzel mavi bir elbise ile karşımıza çıktı. İkinci bölüm birinci bölüme göre daha sakindi sanırım geçiş olarak kullanılıyor bu bölüm. Ama Sıla bize en büyük sürprizini ikinci bölümde yaptı. Yeni bir şarkı ve Mabel Matiz. Ki ben deli Mabel hayranıyım hem adamı canlı dinliyorum hem de en yeni şarkısı ile konser konusunda güzel bir seçim yapmışız :)  İki güzel ses bizi mest etti ve konserin son bölümüne geçtik.


Son bölümde çok şık ve daha maskülen bir kostüm tercih eden Sıla bence biraz da kişiliğini ön plana çıkarmış gibi. En güzel en baba şarkılarını son bölümde söyledi ve biz konser ahalisini hayaller aleminde bırakıp veda etti. Bense konsere bayıldım nasıl iyi geldi anlatamam o havayı solumak bile yetti keyfimin yerine gelmesine. Yaz geceleri nasıl güzel nasıl cıvıl cıvıl... Ah Yaz ne güzel mevsimsin...

İşte böyle sevgili okurum eğer olur da fırsat bulursan mutlaka gitmelisin Sıla konserine. Müzik ve ses anlamında çok güçlü bir sanatçı. Bense konser boyu bu kadın ne yaşadı da bu şarkıları yazdı bu nasıl bir acı nasıl bir aşk ki bu kadının kalbini böyle söze döktü diye düşündüm durdum. Ha bir de acaba Ahmet Kural Sıla'dan uzun mu diye de çok düşündüm şükür uzunmuş bir rahat ettim :D
Eğer hala oralardaysan hoşça ve huzurla kal sevgili okur. Şimdiden iyi hafta sonları...

Çok çok dip not: Resimler alıntıdır.

2 yorum:

  1. ölmeden yapılacaklar listemde Sıla konseri :)
    inşallah kısa zamanda diyorum o halde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle şiddetle tavsiye ediyorum o halde :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...